Az év szava: egyszer használatos*

Nem mondhatnám, hogy túlzottan erősen vakolnám magam, de azt a kevéske festéket is alaposan el kell távolítani a kípemről. Erre a célra gyártják ugyebár azokat a helyes kis vattakorongokat, 20 darab egy zacskóban, rém kényelmes, használod, kidobod, majd a zacskót is. Két probléma van ezzel, az egyik, hogy mindig elfelejtem, először megvenni, aztán meg használni, a másik pedig, hogy  ha mégis, akkor utána kidobom. Mondom, túl sokat nem használok, de még jobb lenne, ha egyet sem.
Az Etsyn meg a Meskán is, meg zöldboltokban már lehet kapni a mosható változatot, ezek többnyire frottírkorongok (néha négyzetek) szép pamutvászon hátlappal, helyes kis szütyőkében, egészen elviselhető áron.
Persze én inkább megvarrom.
Adva van egy kissé leharcolt törülköző, nem frottír, hanem darázsfészek, de leteszteltem, a célnak teljesen megfelel. Akad itt még néhány négyzetméternyi agyonmosott puha pamutvászon. Már csak varrogatni kell.
Varrógéppel nyilván jóval egyszerűbb lenne, sűrű cikcakköltéssel körbevarrni, oszt jónapot. De az én gépem nem nagyon szeret ennyire különböző anyagokkal dolgozni, szóval az maradt, hogy elnagyolt fércöltésekkel összeöltöttem, kifordítottam, majd pelenkaöltéssel körbe. Ja, és nem korongokat, hanem négyzeteket gyártottam, hogy minél kevesebb hulladék keletkezzen, de sajnos annyi eszem már nem volt, hogy ugyanezen okból ne a bóti korongok méretét vegyem figyelembe, hanem a törülköző szélességét, és akkor még kevesebb hulladék keletkezett volna, de már mindegy.
A megmaradt nagyobb darabokat félretettem mosogatórongyoknak, a mostaniakkal nem vagyok százpercentesen elégedett.


* Részletek angolul itt, magyarul meg itt.

Megjegyzések