Sapka

Szeretném még az elején leszögezni: a mellékelt fotó nem szelfi.

Szelfiben nem vagyok jó, ezért kölcsönvettem Kisfiam babáját, Sámsont, akinek a feje csak egy számmal kisebb, mint az enyém. (A nevét, gondolom, nem szükséges magyarázni).

A minta innen, eredetileg csíkos, de én most kifejezetten visszafogott sapkát akartam, mert kendőim és sáljaim színvilága határozottan nem visszafogott. Eredetileg szürke fonalért mentem be a bótba (igen, kivételesen nem maradék, és nem turkált fonal, és nem is neten rendeltem), de nem találtam kedvemrevalót (amúgy de, csak a büdzsébe nem fért bele), végül sötétkéket vettem, ami inkább farmerkék.

Utána felhívtam Anyukámat, és a következő, igen jellemző párbeszéd hangzott el:
- ... szóval szürkét akartam, mert tudod, nagyon tarkák a kendőim, de rájöttem, hogy a kék is nagyon jó lesz.
- A kabátod nem zöld?
- De.

A fonalvastagsággal derekasan elszámítottam magam, duplán kellett venni a szálat, ezt pedig úgy oldottam meg, hogy fogtam a külső végét, és mellé kicsippentettem a belső végét, és úgy fogtam össze. Milyen elmés, hát nem? Így felhasználtam egy teljes gombolyagot, meg még egy másikból egy keveset. Nem mértem le, de lemérhetem, ha valakit nagyon érdekelne.

Lehet, hogy fogok horgolni valami könnyedebb, csipkésebb átmeneti sapkát is, mert én már akkor sapka-sál-kesztyűben járok, amikor a brit turisták még sortban és strandpapucsban. Volt ilyen. Megjegyzem, egyikünk sem volt igazán az időjáráshoz öltözve, és a kettesvillamos utazóközönsége éppen csak felocsúdott az októberben papucsban csasszogó turista látványa okozta sokkból, amikor megjelentem én, sarkköri expedícióhoz öltözve.

Megjegyzések

  1. Nagyon vagány lett! Biztos klasszul mutat a zöld kabáttal.
    Nekem is nagy akaraterőmbe kerül, hogy néha vegyek egyszínű dolgokat a sok sokszínű mellé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkoztam is, hogy illendő-e egy ilyen magamfajta negyvenes nőnek ilyen buggyos sapka... :D Viszont nekem tetszik, és azt hiszem, később sem fogok hercig kis filckalapokban járni.
      Tulajdonképpen az átmeneti kabátom zöld, a téli fekete, meg van egy az átmeneti és a téli között, na, az pont kék.
      Néha muszáj decensebb darabokat beszerezni, mert különben nem az van, hogy nincs egy rongyom, amit felvehetnék, hanem hogy nincs két rongyom, ami passzolna egymáshoz.

      Törlés

Megjegyzés küldése